Līderības prasmes – 10 svarīgākās prasmes darba vietā, lai gūtu panākumus

Būt vadītājam nav viegls uzdevums. Ir ārkārtīgi grūti vadīt cilvēkus, ja nespēj vadīt pat sevi. Lai kļūtu par labāko līderi, ir jābūt labām līdera prasmēm un zināšanām, kā rīkoties situācijās, kas pakļautas spiedienam.

Mēs esam apkopojuši 10 labāko līderības prasmju sarakstu, kas palīdzēs jums kļūt par lielisku līderi darbavietā un mājās. Šī rokasgrāmata jums iemācīs visu, sākot ar komandas darbu, komunikāciju, konfliktu vadību un daudz ko citu.

Kas ir līderības prasmes?

Jēdziens līderis nav attiecināms tikai uz valsts karali vai prezidentu. Katram cilvēkam piemīt līdera īpašības. Katrs cilvēks kādā līmenī var kļūt par labu līderi, taču, lai šīs īpašības izpaustos, ir nepieciešamas pūles, laiks un pacietība.

Katrai efektīvai organizācijai ir nepieciešama efektīva komanda, kas strādā kopā, lai sasniegtu vienu mērķi. Labs vadītājs zina, kā vadīt savus darbiniekus tā, lai viņi būtu produktīvāki un strādātu ar lielāku peļņu.

Līderības prasmes ir ārkārtīgi svarīgas vadītājiem, uzņēmējiem un uzņēmējiem, kuri ikdienā vada komandas, lai efektīvi sasniegtu organizācijas mērķus. Turklāt līderības prasmes var atbilstoši izmantot arī personīgajā dzīvē.

Labs līderis zina, kā rīkoties visdažādākajās situācijās un viegli vadīt savu ģimeni.

Kam nepieciešamas līderības prasmes?

Cilvēkiem, kas strādā jebkurā organizācijā, neatkarīgi no viņu amata profila, ir nepieciešamas līderības prasmes. Gan skolas skolotājam, gan bankas vadītājam vai komandas vadītājam darbā - ikvienam ir nepieciešamas efektīvas vadības prasmes, lai nodrošinātu indivīda vispārējo attīstību un izaugsmi.

Līderības prasmes ir nepieciešamas uzņēmējiem un uzņēmējdarbības profesionāļiem, kuri vēlas veiksmīgi vadīt un pārvaldīt savu uzņēmumu. To var izdarīt, nesaskaroties ar pārāk lielām problēmām no darbinieku puses, kad runa ir par organizācijas mērķu sasniegšanu iespējami īsākā laikā.

Tas nozīmē, ka ikvienam gan darba, gan personīgajā līmenī ir nepieciešamas labas vadības prasmes. Ikvienam cilvēkam, kam piemīt efektīvas vadības īpašības, ir iespēja laimīgi un raiti vadīt savu dzīvi.

Top 10 efektīvas līderības prasmes

Turpmāk uzskaitītas 10 labākās līderības prasmes, kas nepieciešamas ikvienam strādājošam profesionālim un studentam, lai droši vadītu savu dzīvi.

1. KOMUNIKĀCIJAS PRASMES

Labs vadītājs runā, apzinoties, ko viņš/viņa vēlas no saviem sekotājiem. Lai kļūtu par labu komunikatoru, ir jābūt efektīvām komunikācijas prasmēm, kuras var iegūt, labāk spējot klausīties, runājot bez vilcināšanās un liekot cilvēkiem justies ērti, atrodoties jūsu tuvumā.

Labam vadītājam vienmēr būs objektīvs viedoklis par apkārt notiekošo, bet viņš nekad to neizmantos kā ieroci pret citiem, lai tie efektīvāk strādātu organizācijas/komandas vai ģimenes labā.

2. MOTIVĀCIJAS PRASMES

Katrs cilvēks vēlas atzinību par savu darbu, bet laba vadītāja vadības prasmes ir tās, kas motivē vadīt savu dzīvi ar pārliecību un gandarījumu.

Labs līderis motivē savus sekotājus, liekot viņiem justies ērti savā tuvumā, informējot viņus par to, kas pašlaik notiek organizācijā vai personīgajā līmenī, daloties ar savu redzējumu par to, kā, viņaprāt, vajadzētu rīkoties, un, vēl svarīgāk, darbojoties kā efektīvs vadītājs.

Tāpat lieliski līderi izsaka atzinību ikvienam, kas sniedz ieguldījumu organizācijas panākumu sasniegšanā, neatkarīgi no tā, vai tā ir viņu komanda vai ģimene. Tas motivē viņu sekotājus un padara viņus produktīvākus.

3. DELEGĒŠANA

Labs vadītājs nevar visu izdarīt pats. Lai darbs tiktu organizēts un virzītos uz priekšu ātrāk, vadītājam jāspēj izvēlēties pareizos cilvēkus pareizajiem uzdevumiem un efektīvi deleģēt savus pienākumus.

Šādā veidā visi ir atbildīgi viens pret otru, un neviens individuāls darbs nepaliek nepamanīts. Tas viss noved pie produktīvāka darbaspēka. Deleģēšana nozīmē izvēlēties pareizos cilvēkus pareizajam uzdevumam, un to var izdarīt, tikai izprotot viņu darba spējas, inteliģences līmeni un, vēl svarīgāk, viņu ieinteresētību konkrētu uzdevumu veikšanā.

4. OPTIMISMS

Labi līderi vienmēr ir optimistiski noskaņoti attiecībā uz visu, ko viņi ikdienā dara vai plāno darīt. Viņi tic, ka rītdiena būs labāka par šodienu, un prot iedvesmot apkārtējos ar savu aizrautību un degsmi attiecībā uz darbu vai personīgajām lietām.

Būt optimistam nenozīmē, ka dzīvē nesaskarsieties ar problēmām, taču zināšanas, kā tās viegli pārvarēt, padara jūs par efektīvu līderi, kas var droši rīkoties visdažādākajās situācijās.

5. PAŠAPZIŅA

Labs līderis vienmēr zina savas stiprās un vājās puses, ko var panākt, dziļi iedziļinoties savās domās un emocijās. Lai zinātu, ko dara pareizi vai nepareizi, efektīvs līderis seko līdzi tam, kā viņš/viņa izturas pret apkārtējiem cilvēkiem, kā motivē citus, kuri strādā viņa/viņas pakļautībā, kā reaģē uz neapmierinātību un neveiksmēm utt.

Sekojot līdzi visām šīm lietām, labs līderis katru dienu var uzlabot savas līdera prasmes. Pašapziņa ir īpašība, kas ļauj mācīties no savām kļūdām un attīstīt labāku sevis versiju. Tā palīdz padarīt sevi ērtāku gan darbavietā, gan personīgajā dzīvē.

6. ĪPAŠUMTIESĪBAS UN ATBILDĪBA

Labs līderis uzņemas pilnu atbildību par visu, ko viņš/viņa ir izdarījis/plānojis izdarīt. Viņš zina, ka pat tad, ja kaut kas neizdodas, tas ir viņa paša kļūdas dēļ, un rīkojas gudri, lai situāciju labotu vai nu pats, vai arī lūdz palīdzību saviem komandas locekļiem.

Labs līderis nekad nebēg no problēmas, tā vietā, lai stātos tai pretī kā vīrietis/ sieviete ar drosmi un pārliecību. Labi līderi vienmēr atbild par saviem vārdiem un rīcību, kas padara viņus uzticamus to cilvēku vidū, kuri strādā viņu pakļautībā.

7. PROBLĒMU RISINĀŠANAS PRASMES

Mēs visi zinām, ka efektīvas komunikācijas prasmes padara jūs par efektīvu komunikatoru, taču tas nenozīmē, ka jūsu darbs ir beidzies pēc tam, kad ar jūsu vārdiem esat licis kādam saprast, ko viņš vēlas.

Labs vadītājs vienmēr zina, kā risināt konfliktus ar dažādiem cilvēkiem, kuriem ir atšķirīgi viedokļi, un viņam ir jāpārzina māksla atrisināt konfliktus, kas radušies ap tiem, liekot abām pusēm saprast savu viedokli. Nav svarīgi, vai tie ir darbinieki, klienti vai īpašnieki/investori, labs vadītājs pārzina problēmu risināšanas mākslu.

8. INTEGRITĀTE

Integritāte ir viena no īpašībām, kas padara indivīdu uzticamu citu sabiedrības locekļu vidū, kā arī darba vietā. Tā palīdz indivīdam iegūt cieņu no citiem, kuri strādā viņa pakļautībā, bez jebkādām šaubām.

Efektīvam runātājam jāpiemīt šai īpašībai, jo tā veido uzticību un paļāvību sekotāju vidū, kas ar viņa motivējošo vārdu palīdzību ved ikvienu uz pareizā ceļa.

9. ORIENTĀCIJA UZ DETAĻĀM

Viena no svarīgākajām prasmēm, kas piemīt efektīviem vadītājiem, ir orientēšanās uz detaļām. Viņi apzinās visu, kas notiek apkārt, neatkarīgi no tā, cik mazs tas ir, un nekavējoties rīkojas, ja kaut kas iziet ārpus kontroles vai atrod kādu nepilnību savā plānā.

Labi līderi izprot laika plānošanu, kā arī to, kā efektīvi sabalansēt darbu ar mājas dzīvi, uzraugot katru sīkumu, lai nekas nepaliktu novārtā.

10. ATKĀRTĪBA

Labs līderis kritiskās situācijās vienmēr pieņem ātrus lēmumus, lai pasargātu situāciju no pasliktināšanās. Pat ja viņš nav 100% pārliecināts par savu lēmumu, viņš rīkosies uzreiz, nevis ilgi domās.

Pārmērīga domāšana var novest pie kļūdām, kas projektam vai uzņēmumam var izmaksāt ļoti dārgi. Šīs ir dažas no svarīgākajām prasmēm, kas padara cilvēku par labu vadītāju. Kopumā šīs īpašības var iegūt tikai ar pastāvīgu praksi un apmācību.

Vēl svarīgākās prasmes vadītājiem

Kad runa ir par uzņēmējdarbību, līderi ir tie, kas to veido vai sagrauj. Produkta vai pakalpojuma panākumi lielā mērā ir atkarīgi no līderu prasmēm visos organizācijas līmeņos, bet diemžēl ne visiem līderiem ir atbilstošs prasmju kopums.

Ir arī citas prasmes, kas arī ir svarīgas, kad runa ir par vadības prasmēm. Lai gan tās nav tik prioritāras kā iepriekš minētās, arī tās ir pieminēšanas vērtas un var būt tās prasmes, pie kuru attīstīšanas līderis strādā, lai katru dienu kļūtu par labāku sevis paša versiju.

1. VIENMĒR KONCENTRĒTIES UZ AR DARBU SAISTĪTU PRASMJU UZLABOŠANU

Šī ir viena no vissvarīgākajām prasmēm, lai kļūtu par labu vadītāju, un tā bieži tiek ignorēta. Turklāt būtu jāņem vērā arī citas dzīves prasmes. Tikai tāpēc, ka līderis ir tāds darbā, tas nenozīmē, ka līderiem nevajadzētu pievērst uzmanību arī citu prasmju uzlabošanai.

Dalīšanās ar idejām vienmēr ir lielisks veids, kā uzlabot prasmes. Ir novērots, ka cilvēki dod priekšroku atklātām diskusijām, kad runa ir par ideju apmaiņu, jo, izklāstot savu viedokli, viņi uzzina arī jaunas lietas, kas var izrādīties noderīgas nākotnē.

Atklāta diskusija vai debates var palīdzēt iegūt zināšanas, izprotot dažādus viedokļus par vienu tēmu.

2. FLEXIBILITĀTE

Elastīgums ir līderības prasme, kas ir saistīta ar spēju pielāgoties jebkurai situācijai. Tā ir ļoti svarīga vadītājiem, jo viņiem ir jābūt soli priekšā saviem sekotājiem un jāpieņem jaunas idejas.

Sākotnēji tas var šķist muļķīgi, bet vēlāk var izrādīties noderīgi. Turklāt elastīgums arī palielina indivīda spējas vadīt cilvēkus no dažādām kultūrām, jo tas ļauj viņam saprast lietas no dažādām perspektīvām.

3. ANALIZĒT PROBLĒMAS PAMATCĒLONI

Lai gan daudzi līderi zina, kā risināt problēmas, kas rodas viņu apkārtnē, viņu izceļas starp citiem komandas locekļiem ar spēju noskaidrot, no kurienes šī problēma radusies.

Tas bieži vien prasa noskaidrot tādas detaļas kā laiks, vieta un cilvēki, kas bija klāt, kad radās problēma. Šī metode ir tik plaši izmantota, jo tā ļauj vadītājam savienot visus punktus un novest pie risinājuma, kas varētu būt ļoti sarežģīts, ja viņš nespētu izsekot problēmas saknei.

4. UZŅĒMĒJDARBĪBAS IZVEICĪBA

Biznesa gudrība jeb biznesa izpratne ir viena no tādām svarīgām prasmēm, kas jāpiemīt ikvienam vadītājam, jo tā palīdz viņam saprast, kur atrodas viņa uzņēmums attiecībā pret konkurentiem.

Turklāt tā palīdz arī paredzēt nākotnes uzņēmējdarbības tendences un pieņemt stratēģiskus lēmumus, kas bieži vien ir izdevīgi uzņēmuma vispārējai izaugsmei. Uzņēmējdarbības izpratne jeb uzņēmējdarbības gudrība nav viegls darbs, taču to var attīstīt laika gaitā ar praksi.

5. NEPIEĻAUT SLIKTU UZVEDĪBU

No vadītājiem tiek sagaidīts, lai viņi rādītu labas uzvedības piemērus, mudinot arī citus sekot tiem. Līderi no citiem līderiem atšķiras ar to, ka viņi nav iecietīgi pret jebkādu sliktu uzvedību, ko kāds no komandas locekļiem var izrādīt pret citu kolēģi vai pat pret sevi.

Tas padara viņus atbildīgākus visu priekšā (t. i., savu sekotāju, kolēģu un vadītāju priekšā), jo viņi tikai motivē cilvēkus uz uzlabojumiem, nevis pacieš viņu negatīvo uzvedību.

6. VAIRĀKU PROJEKTU VIENLAICĪGA VADĪBA

Lai gan dažiem cilvēkiem šī prasme var šķist sarežģīta vai gandrīz neiespējama, jo viņu daba ir šauri koncentrēta uz vienu uzdevumu vienlaikus, šādas spējas ļauj jums daudz ātrāk virzīties uz panākumiem.

Turklāt šo prasmi cilvēki var apgūt ar praksi un ņemot palīdzību no citiem cilvēkiem, kuri prot strādāt ar vairākām lietām vienlaicīgi.

Līderības prasmju nozīme un ieguvumu saraksts

Līderiem ir jākoncentrējas uz līderības prasmju attīstīšanu, jo tas ne tikai palīdz viņiem labāk izprast savu potenciālu, bet arī palīdz motivēt un iemantot vadīto cilvēku cieņu.

Turklāt līderiem, kuriem piemīt labas vadības prasmes, bieži vien dod priekšroku salīdzinājumā ar tiem, kuriem šādu prasmju nav. Tas viss ir saistīts ar to, ka viņiem ir labākas spējas izrādīt empātiju pret citiem, kā arī paredzēt lietas, kas var notikt nepareizi.

10 LĪDERĪBAS PRASMJU PRIEKŠROCĪBU SARAKSTS

Turpmāk uzskaitīti 10 ieguvumi, kas saistīti ar līderības prasmju attīstīšanu:

  1. Spēja motivēt cilvēkus;
  2. Sasniegt labākus rezultātus;
  3. Identificēt un aizpildīt trūkumus savā komandā;
  4. Iegūt labākas lēmumu pieņemšanas spējas;
  5. Iegūt cieņu no cilvēkiem visur, kur jūs dodaties;
  6. Spēja paveikt lietas, nesaņemot norādījumus;
  7. Veidot pozitīvas attiecības ar visiem apkārtējiem;
  8. Iegūt lielākas izredzes ātrāk saņemt paaugstinājumu amatā;
  9. Labs vadītājs var iedvesmot citus uz panākumiem;
  10. kļūt labākam savā darbā un gūt no tā lielāku prieku.

Kā noteikt savu vadības stilu

Turpmāk aprakstīts, kā noteikt savu vadības stilu:

1. SOLIS: SĀCIET AR NOVĒROŠANU, KĀ JŪS VADĀT CITUS

Novērojot, kā vadāt citus, jūs varēsiet saprast, kāds vadītājs esat. Paturiet prātā, ka šis ir tikai pirmais solis, kas palīdzēs jums sašaurināt izvēli, nosakot savu vadības stilu.

2. SOLIS: SAKĀRTOT SARAKSTU PĒC PRIORITĀTES

Pēc tam, kad esat novērojis, kā vadāt citus, sakārtojiet rezultātus pēc prioritātes, atzīmējot tos skalā no viena līdz desmit atbilstoši tam, cik līdzīgs tas ir jūsu pašreizējam vadības stilam. Vēlreiz atcerieties, ka šis ir tikai sākotnējais novērtējums, kas var palīdzēt jums samazināt stilu skaitu, no kuriem izvēlēties.

3. SOLIS: APZINĀT DAŽĀDUS VADĪBAS STILUS

Pastāv daudz dažādu vadības stilu veidu, taču visbiežāk ir trīs plašas kategorijas, kuras lielākā daļa cilvēku iedala autokrātiskā vadībā, demokrātiskajā vadībā un brīvā vadībā. Identificējot kategoriju, kurā esat iekļauts, būs daudz vieglāk noteikt savu vadības stilu.

4. SOLIS: VĒLREIZ NOVĒRTĒJIET REZULTĀTUS

Pēc tam, kad esat noskaidrojis savu vadības stilu, vēlreiz novērtējiet visus sākotnēji izslēgtos stilus un pajautājiet sev, vai kāds no tiem jums šķiet līdzīgāks nekā citi.

Tomēr šoreiz mēģiniet nesalīdzināt savus rezultātus, jo katram cilvēkam tie ir atšķirīgi. Galvenais ir noskaidrot, kurš stils vislabāk atspoguļo jūsu kā vadītāja būtību. Ja neviens no tiem nešķiet īpaši pazīstams, pāriet pie 5. soļa.

5. SOLIS: ANALIZĒJIET VISUS SEV APKĀRT ESOŠOS

Ja līdz šim brīdim neviens no stiliem neatspoguļo jūs kā līderi, tad pastāv iespēja, ka jums piemīt jaukta veida vadības stils. Būdams vērīgs dažādās situācijās (īpaši sarežģītās), jūs varēsiet saprast, kurš stils jums vislabāk piestāv.

Kā jūs varat veidot un attīstīt līderības prasmes

Tālāk ir aprakstītas dažas metodes, ko var izmantot, lai attīstītu līderības prasmes:

UZŅEMTIES INICIATĪVU

Darbiniekiem nemaksā par to, lai viņi sēdētu un gaidītu, kad kāds viņiem pateiks, kas jādara. Iniciatīvas uzņemšanās ir kaut kas tāds, kas būtu jāveicina visiem darba devējiem, jo tas var ievērojami palīdzēt uzlabot jūsu vadības prasmes.

Tas nozīmē iziet ārpus savas komforta zonas, kad vien situācija to prasa, un uzņemties atbildību par visu, kas ir jādara, nevis vienkārši nodot uzdevumu kādam citam.

MĒRĶTIECĪGI APGŪSTIET KONKRĒTAS PRASMES

Dažādiem cilvēkiem ir atšķirīgas stiprās puses, kas nozīmē, ka viņiem dažas lietas padodas labāk nekā citas. Tāpēc vislabāk ir attīstīt savas vadības prasmes, pievēršoties tām jomām, kurās jūtaties pietiekami pārliecināts, lai efektīvi vadītu citus.

Piemēram, ja jums labi padodas saliedēt cilvēkus un mudināt viņus virzīties uz kopīgu mērķi, neraugoties uz viņu atšķirībām, tad, iespējams, jums vajadzētu apsvērt iespēju vadīt komandu, kurā ir cilvēki, kuri visi strādā pie viena mērķa, bet kuriem ir pilnīgi atšķirīgi viedokļi par to, kā to sasniegt.

UZLABOT MĀCĪŠANOS

Kā tas ir ar vairumu prasmju, arī līderības prasmes kļūst asākas un vieglākas, ja tās bieži praktizējat. Tāpēc viens no veidiem, kā jūs varat vēl vairāk uzlabot savas vadības prasmes, ir iesaistīties vadības apmācības kursos.

Šie kursi ne tikai palīdzēs jums uzzināt vairāk par dažādiem veidiem, kā ietekmēt citus, bet tie var arī palīdzēt vairot jūsu kā vadītāja pašapziņu, palīdzot atklāt slēptos talantus, kurus citādi neizmantotu baiļu vai apātijas dēļ.

BALSTIETIES UZ STIPRAJĀM PUSĒM

Jūsu kā topošā vadītāja uzdevums ir koncentrēties uz to jomu attīstīšanu, kurās jūtaties pietiekami pārliecināts, lai efektīvi vadītu citus. Tas nozīmē, ka, ja jums labi neveicas attiecību veidošanā ar cilvēkiem vai viņu motivēšanā, nevirziet savu galveno uzmanību uz to, lai censtos kļūt labs šajā jomā.

Tā vietā koncentrējieties uz to, lai attīstītu savas dabiskās stiprās puses un izmantotu šīs stiprās puses pēc iespējas labāk.

IZVAIRĪTIES NO KONCENTRĒŠANĀS UZ VĀJAJĀM VIETĀM

Tā vietā, lai pavadītu pārāk daudz laika, uztraucoties par to, kā uzlabot savas vājās puses, koncentrējieties uz to, lai uzlabotu savas prasmes jomās, kurās jūtaties pietiekami pārliecināts, lai efektīvi vadītu citus.

Pārmērīgi cenšoties attīstīt prasmes jomās, kurās jums dabiski pietrūkst prasmju, iespējams, tikai apgrūtināsiet situāciju gan sev, gan apkārtējiem, jo pastāv iespēja, ka galu galā kļūdaini novedīsiet viņus uz nepareiza ceļa.

SADALIET VADĪBAS PIENĀKUMUS

Ideja par to, ka viens cilvēks dara visu darbu, bet visi pārējie tikai stāv malā un apbrīnoti vēro, ir kaut kas tieši cildens, bet arī pilnīgi nereāls.

Tas nozīmē, ka jums nekad nevajadzētu censties uz sevi uzkraut visu slavu, jo, tā rīkojoties, komanda ilgtermiņā tikai izjutīs nepatiku pret jums. Tā vietā, lai mēģinātu būt viens pats, dodiet priekšroku attiecību veidošanai ar citiem, mudinot viņus uzņemties vadošo lomu, kad vien iespējams.

EMPĀTIJAS IZRĀDĪŠANA

Spēja iejusties citu cilvēku acīs vienkārši nozīmē, ka jūs varat iztēloties situāciju no viņu perspektīvas, un tas ir viens no visefektīvākajiem veidiem, kā ietekmēt citus cilvēkus, lai viņi justos pozitīvi par to, ko viņi dara.

Kad runa ir par vadīšanas prasmju uzlabošanu, empātijas izrādīšana pret tiem, kas strādā jūsu pakļautībā, palīdzēs nodrošināt, ka viņi jūtas jūsu novērtēti un novērtēti, kas var iedvesmot viņus vairāk strādāt, lai sasniegtu kopīgos mērķus.

ESI LABS PARAUGS

Jums kā vadītājam ir jārāda piemērs jums pakļautajiem darbiniekiem, vienmēr cītīgi strādājot un nekad neizrādot pašapmierinātības pazīmes. Lai kļūtu efektīvāks vadīt citus, jums jāsāk šis process, ar savu rīcību parādot, ka smags darbs ilgtermiņā atmaksāsies.

Darba ētika ir lipīga, tāpēc rādiet piemēru, cītīgi strādājot pats, nevis pārāk centieties iedvesmot citus, jo pastāv iespēja, ka viņi vienkārši zaudēs koncentrēšanos, saskaroties ar kādu, kas šķiet daudz spēcīgāks vai ātrāks par viņiem.

NOTEIKT AUGSTUS DARBĪBAS STANDARTUS

Līderus viņu komandas biedri vērtē ne tikai pēc tā, cik labi viņi vada komandu kopīgo mērķu sasniegšanai, bet arī pēc tā, cik labi viņi palīdz katram komandas biedram pilnveidot savas esošās prasmes.

Ja plānojat uzlabot savas vadības prasmes, jums jācenšas uzstādīt augstus darbības standartus, pastāvīgi meklējot jaunus veidus, kā veikt vecos uzdevumus, vai atrodot jaunus uzdevumus, kas var palīdzēt uzlabot ne tikai jūsu kā vadītāja, bet arī jūsu pakļautībā esošo darbinieku sniegumu.

IZRĀDIET UZTICĪBU SAVIEM KOMANDAS LOCEKĻIEM

Runājot par jūsu komandas locekļu spēju tikt galā ar saviem pienākumiem, jums jākoncentrējas uz uzticības veidošanu viņiem, pārliecinot viņus, ka viņi ir spējīgi sasniegt lielus rezultātus, ja vien viņi to dara ar savu prātu.

Pastāvīga atgriezeniskās saites sniegšana ir vislabākais veids, kā palielināt komandas morāli, tāpēc pārliecinieties, ka ikviens zina, kas tieši viņam ir jādara, lai pilnveidotos. Sniedzot atgriezenisko saiti, esiet pacietīgi un izvairieties no citu iedrošināšanas, jo tas tikai apgrūtinās jūsu centienus kļūt labākam cilvēku vadītājam.

NODROŠINĀT, LAI VISIEM KOMANDAS LOCEKĻIEM BŪTU PIEEJAMI RESURSI, KAS NEPIECIEŠAMI VIŅU DARBA VEIKŠANAI.

Līderi, kuriem neizdodas uzlabot savas vadības prasmes, bieži vien nepietiekami novērtē to, cik svarīgi ir nodrošināt visus nepieciešamos resursus tiem, kas strādā viņu pakļautībā. Pareizi rīki var palīdzēt palielināt produktivitāti un samazināt uzdevumu izpildei nepieciešamo laiku.

Nodrošinot savas komandas locekļiem piekļuvi visiem resursiem, kas nepieciešami, lai viņi varētu labi veikt savu darbu, arī palīdzēs viņiem justies drošāk, zinot, ka viņiem ir nepieciešamās prasmes un rīki, lai veiksmīgi paveiktu darbu.

REGULĀRI SNIEDZIET ATGRIEZENISKO SAITI PAR SAVAS KOMANDAS/DARBINIEKU INDIVIDUĀLO UN KOLEKTĪVO SNIEGUMU.

Jūsu darbinieki vēlas zināt, ka jūs vienmēr viņus uzraugāt, pat ja tas nozīmē, ka šad un tad sniedzat atsauksmes. Regulāri sniedziet atgriezenisko saiti gan par savu darbinieku individuālo, gan kolektīvo sniegumu; šādā veidā ikviens precīzi zinās, ko viņš dara pareizi vai nepareizi jebkurā brīdī.

Atgriezeniskā saite ir svarīga, jo tā palīdz jūsu komandas locekļiem uzlabot esošās prasmes, vienlaikus sniedzot jums ieskatu, kuras prasmes viņi vēlētos apgūt turpmāk.

PILNVEIDOJIET SAVUS KOMANDAS BIEDRUS, SNIEDZOT VIŅIEM IZAUGSMES UN PAAUGSTINĀŠANAS IESPĒJAS.

Ja vēlaties kļūt labāki vadītāji, jums jānovieto darbinieki pozīcijās, kurās viņi var pilnveidoties. Ja darbiniekiem tiks sniegtas atbilstošas iespējas, viņi ne tikai jutīsies spēcīgāki un motivētāki nekā jebkad agrāk, bet arī redzēsiet, ka pilnvarošanas rezultātā viņu individuālie un kopējie darba rezultāti uzlabojas.

Brīdis, kad darbinieks jūtas tiesīgs, parasti ir brīdis, kad motivācija sāk sabrukt, jo visi vienkārši sagaida, ka lietas tiks nodotas, neveicot nekādu darbu.

Kā izcelt līderības prasmes CV

Vadītāja prasmju izcelšana CV ir jūsu slepenais ierocis, lai pārspētu konkurentus un iegūtu sapņu darbu.

Lūk, daži piemēri, kā izcelt līdera prasmes CV:

UZSVĒRT SPĒJU VADĪT UN VADĪT CITUS

CV ir jānorāda visas jūsu vadības prasmes. Viens no veidiem, kā to izdarīt, ir uzsvērt savas spējas vadīt un vadīt citus. Piemēram, ja piesakāties vadošam amatam, veidojiet savu CV, pieņemot, ka jums tiks jautāts par jebkādu iepriekšējo pieredzi vadošā amatā.

Šādā gadījumā uzskaitiet dažus punktus, kuros uzsvērti dažādi pienākumi, kas saistīti ar cilvēku darba organizēšanu un motivācijas uzturēšanu, pildot viņiem uzticētos uzdevumus.

PIEREDZE AR KOUČINGU, APMĀCĪBU, IESĀCĒJU LĪMEŅA DARBINIEKU SPĒJU ATTĪSTĪŠANU.

Ja jums ir pieredze darbaudzināšanā, apmācībā un sākotnējā līmeņa darbinieku prasmju attīstīšanā, norādiet šo pieredzi savā CV. Piesakoties uz vadošu amatu, šī būs svarīga prasme, kas jāmin.

Parādiet savas prasmes, uzsverot dažādus veidus, kā esat iemācījies strādāt ar visu līmeņu darbiniekiem un ieinteresēt viņus darbā.

SEKOT LĪDZI MĒRĶU SASNIEGŠANAI UN IZSTRĀDĀT RĪCĪBAS PLĀNUS

Kad runa ir par to, ka efektīvi vadītāji spēj motivēt citus (īpaši tad, ja viņi ne vienmēr tic tam, ko dara). Viens no veidiem, kā to izdarīt, ir sekot līdzi mērķu progresam un izveidot efektīvus rīcības plānus, kas palīdz darbiniekiem izpildīt uzdevumus noteiktos termiņos.

Savā CV norādiet savu pieredzi ar mērķu sasniegšanas izsekošanu un rīcības plāniem, kā esat tos īstenojis, lai motivētu citus, un rezultātus. Piemēram, ja esat izmantojis šos rīkus, lai kā komandas vadītājs paaugstinātu produktivitāti vai morāli, to būs vērts norādīt savā CV.

Galvenā atšķirība starp līderības prasmēm un līderības stiliem

Galvenā atšķirība starp vadības prasmēm un vadības stiliem ir tā, ka prasmes ir iedzimtas, bet stili ir uzvedības stili. Prasmes ir pamats tam, kas veido labu līderi, savukārt, lai sasniegtu līdzīgus rezultātus, var izmantot dažādus stilus.

Tas nozīmē, ka jūs varat rīkoties kā vadītājs ar autoritāru vadības stilu, kas dažos gadījumos var būt efektīvs, bet varat izmantot arī vairāk sadarbības vai demokrātiskus stilus.

Jums nav obligāti jāaprobežojas tikai ar vienu vadības stilu, drīzāk gan, ja jūsu rīcībā ir daudz dažādu vadības stilu, jums ir iespēja tos mainīt atkarībā no situācijas.

Katram cilvēkam piemīt prasmes, taču dažiem cilvēkiem ir spēcīgākas dabiskās spējas strādāt ar citiem. Līderības stili ir vairāk apgūta prasme, taču tā sākas ar iedzimtām līderības prasmēm.

Tās laika gaitā var attīstīt, un, pētot citus līderus, kā arī savu vadības stilu, jūs varat iemācīties, kā kļūt efektīvāk vadīt citus.

Līderības prasmes visām paaudzēm

LĪDERĪBAS PRASMES BĒRNIEM

Bērnu līderības prasmes nemaz tik ļoti neatšķiras no tām, ko apgūst pieaugušie. Tomēr ir īpašs prasmju kopums, kas vecākiem būtu jāieaudzina bērniem, lai viņi izaugtu par efektīviem līderiem, nevis par priekšniekiem, kurus visi ienīst.

Visbiežāk sastopamās līderības prasmes bērniem ir šādas:

  • Pozitīva attieksme;
  • Esi paraugs;
  • rādiet piemēru;
  • Sadarbība;
  • Cienīt citus;
  • Nebūt iebiedētājam;
  • Esi pacietīgs un saprotošs;
  • Iesaisties skolas aktivitātēs.

Identificēt brīnumbērnu ar līdera prasmēm tik agrā vecumā var būt grūti, tomēr jums vajadzētu meklēt iepriekš minētās galvenās īpašības.

LĪDERĪBAS PRASMES STUDENTIEM

Līderības prasmes skolēniem var sagatavot viņus nākotnes darba iespējām un palīdzēt viņiem atšķirties no citiem, kuri varētu pretendēt uz tādu pašu amatu.

Šīs prasmes ietver:

  • Efektīva komunikācija;
  • pozitīva attieksme;
  • konfliktu risināšanas prasmes;
  • motivācija un iedvesma.

VADĪBAS PRASMES SKOLOTĀJIEM

Skolotājiem ir dažas unikālas vadības prasmes, kas nepieciešamas, lai būtu efektīvs skolotājs.

Piemēram:

  • Radīt drošu un draudzīgu vidi;
  • dot skolēniem iespēju būt patstāvīgiem skolēniem;
  • Motivēt un iedvesmot;
  • Esiet pacietīgi;
  • Aktīvi klausieties un izrādiet interesi par apspriežamo tematu.

VADĪBAS PRASMES VADĪTĀJIEM

Labs vadītājs izmanto šīs prasmes, lai motivētu savu komandu un virzītu to uz kopīgu mērķi.

Vadītāju līderības prasmes ietver:

  • Efektīva saziņa;
  • Konfliktu risināšanas prasmes;
  • Motivācija un iedvesma;
  • Motivēt un iedvesmot;
  • Laika vadība.

Nobeigumā var secināt, ka vadības prasmes ir svarīgas gan vadītājiem, gan menedžeriem. Šīs prasmes ļauj vadītājam efektīvi un lietderīgi vadīt savu komandu, vienlaikus nodrošinot vadību, virzību un redzējumu. Tāpat šīs prasmes ļauj vadītājam virzīt savu komandu uz kopīgu mērķi, kā arī veidot komandas morāli. Tas viss ietekmē uzņēmuma kopējo sniegumu uz labo pusi.

Saistītie raksti

Līderības prasmes – 10 svarīgākās prasmes darba vietā, lai gūtu panākumus

Būt vadītājam nav viegls uzdevums. Ir ārkārtīgi grūti vadīt cilvēkus, ja nespēj vadīt pat sevi. Lai kļūtu par labāko līderi, ir jābūt labām līdera prasmēm ...

LASĪT VAIRĀK

Laika vadības prasmes

Kādas tās ir, kā tās uzlabot un piemēri?

Vai jums kādreiz ir bijusi sajūta, ka dienā nav pietieka ...

LASĪT VAIRĀK

Komandas efektivitāte: Teorija, modeļi, faktori un piemēri

Vai jūs saprotat komandas efektivitātes vērtību mūsdienu straujajā pasaulē? Ja kādreiz esat bijis komandas dalībnieks, pastāv liela iespēja, ka jūsu atbilde ir poz ...

LASĪT VAIRĀK