Ko patiesībā dara UX pētnieks? Karjeras ceļvedis

Lietotāja pieredzes (UX) pētnieka loma kļūst aizvien pamanāmāka, specializētāka un pieprasītāka. Lietotāju pieredzes izpētes pamatā ir lietotāju uzvedības, vajadzību un motivācijas atklāšana, lai izstrādātu produktus un pakalpojumus, kas sniedz vērtību. Šīm vērtībām ir milzīga ietekme uz uzņēmējdarbību.

Kas ir UX pētnieks, un kā par tādu kļūt?

Šajā rakstā mēs apskatīsim, ko dara UX pētnieks un kā orientēties šajā profesijā. Lai gan nav viena ceļa, ir četri galvenie soļi, kas virzīs jūs uz priekšu pareizajā virzienā: paplašināt zināšanas par lietotāju izpētes jomu; pamatprasmju iegūšana; portfolio veidošana; un nozares līdzinieku tīklu veidošana.

1. Kas ir lietotāju UX pieredzes pētnieks?

Lietotāja pieredzes pētnieks seko līdzi lietotāju vajadzībām un mērķiem. Šīs profesijas pārstāvji ir iejūtīgi, organizēti un kritiski domājoši. 

5 UX pētnieka domāšanas procesa fāzes

  • iejusties;
  • definēt;
  • ģenerēt idejas sesijās;
  • prototipa izstrāde;
  • tests

Tas nenozīmē, ka UX pētnieku darbs ir pilnīgi nošķirts no pārējā procesa, taču viņu darbam neapšaubāmi ir viscilvēcīgākā ietekme uz procesu. Lūk, kāpēc - UX pētnieki zina, kā: 

  • izprast problēmu vai izaicinājumu;
  • izmantot dažādas metodes un pieejas, lai uzzinātu, kā viņu lietotāji saskaras ar problēmām vai izaicinājumiem; 
  • klausīties, novērot un uzdot pareizos jautājumus, lai apkopotu ieskatu, ko var pārvērst par īstenojamām idejām;
  • sintezēt savus atklājumus un paziņot tos pārējai komandai un galvenajām ieinteresētajām personām skaidrā, praktiskā un saistošā veidā.

2. Ko dara lietotāju pieredzes pētnieks?

UX pētnieka (saukta arī par “lietotāja pētnieku” vai “dizaina pētnieku”) mērķis ir atklāt cilvēku atziņas, lai vadītu dizaina pielietojumu.

Kā dizaina pētnieks, jūs palīdzēsit sniegt praktiskus un jēgpilnus, uz datiem balstītus ieskatus, kas atspoguļo vairāku lietotāju pieredzi. Jūs sadarbosieties ar izstrādes, dizaina un mārketinga komandām, lai novērtētu pašreizējās un gaidāmās lietotāju izpētes vajadzības, kas palīdz uzlabot produktu definīciju un virzīt biznesa mērķus. 

Daži tipiski UX pētnieka uzdevumi un pienākumi ietver:

Pētniecības plānošana un pieņemšana darbā

  • Izstrādājiet labi izstrādātu pētījumu plānu ar skaidriem pētniecības mērķiem.
  • Uzrakstiet lietojamības pētījumus un diskusiju ceļvežus.
  • Piemeklējiet mērķa galalietotājus īpašiem pētījumiem.

Datu ievākšana

  • Regulāras individuālas lietojamības pamata sesijas.
  • Izstrādāt un īstenot kvantitatīvus apsekojumus.
  • Veikt ieinteresēto personu un klientu intervijas.

Datu analīze

  • Iegūstiet ieskatu par lietotāju uzvedību no tīmekļa instrumentēšanas rīkiem.
  • Pārvērtiet lietotāju ieskatus praktiskos ieteikumos produktu komandai.

Ieskatu prezentācija

  • Izveidojiet personības un citus “informācijas radiatorus” (piemēram, ceļojumu kartes), lai sniegtu ieskatu projektēšanas un izstrādes komandās.
  • Skaidri un organizēti iepazīstiniet plašāku komandu ar dizaina izpētes rezultātiem.

Stratēģija

  • Cieši sadarboties ar produktu komandu, lai noteiktu pētniecības mērķus.
  • Izveidot un īstenot vispārēju pētniecības stratēģiju.

Šie ir tikai daži uzdevumi, kas pieder pie UX pētnieka profesijas. Visbeidzot, jūsu kā UX pētnieka uzdevums ir izveidot priekšstatu par jūsu mērķa lietotājiem, pamatojoties uz viņu vajadzībām, vēlmēm, motivāciju un sāpju punktiem. Šīs atziņas ļauj plašākajai dizaina komandai izveidot lietotājam draudzīgus produktus, pamatojoties uz reālām lietotāju atsauksmēm.

3. Kādas prasmes ir nepieciešamas UX pētnieka profesijai?

Esam iepazinušies ar dažiem galvenajiem uzdevumiem un pienākumiem, padomāsim, kādas prasmes ir nepieciešamas karjerai UX pētniecībā.

Lai būtu UX pētnieks, parasti ir nepieciešamas zināšanas vai pieredze attiecīgajā jomā, kas pēta cilvēka uzvedību, piemēram, kognitīvā zinātne, uzvedības ekonomika, antropoloģija, socioloģija vai psiholoģija. Galu galā ir svarīgi prasmīgi lasīt cilvēkus un just līdzi lietotājam, kā arī prast apstrādāt datus.

Ideāli kandidāti parasti ir “kaislīgi, zinātkāri un pašpārliecināti komandas spēlētāji”, kuriem ir pieredze darbā strauji augošā vidē, vienlaikus izmantojot gan ģeneratīvas, gan vērtējošas izpētes metodes, lai veidotu lielāku izpratni par lietotājiem.

Ir svarīgi arī labi izprast dizaina domāšanas procesu, kā arī dizaina stratēģiju. Šīs prasmes var iegūt, apzinot pašreizējā darba devēja izpētes iespējas, brīvprātīgi iesaistoties dizaina projektā ar ārēju organizāciju vai veicot pētījumus personīgam projektam. Kopumā prakse padara perfektu, un, pilnveidojot šīs prasmes pēc iespējas biežāk, jūs sagatavosieties savai nākotnes lomai. Jūs varat iegūt dizaina domāšanas sertifikātu, apmeklējot disciplīnas kursu vai programmu, lai parādītu potenciālajiem darba devējiem un klientiem, ka patiesi zināt savas lietas.

4. Kā paplašināt zināšanas par lietotāju pētījumiem

Kā jau minēts, ir četri galvenie soļi, lai izveidotu karjeru UX pētniecībā:

  • Paplašiniet savas zināšanas par lietotāju izpēti.
  • Iegūstiet pamatprasmes.
  • Izveidojiet pieredzes portfeli.
  • Veidojiet kontaktu tīklu.

Sāksim ar pirmo soli: paplašiniet savas zināšanas par UX pētniecības jomu. 

Sāciet ar pamatiem. Kas ir lietotāja pieredzes (UX) dizains? Kas ir UX izpēte un kāpēc tā ir tik svarīga? https://careerfoundry.com/en/blog/ux-design/what-is-user-experience-ux-design-everything-you-need-to-know-to-get-started/ 

No turienes uzziniet atšķirību starp kvalitatīvajiem, kvantitatīvajiem, https://careerfoundry.com/en/blog/ux-design/qualitative-ux-research/ attieksmes un uzvedības pētījumiem. Pēc tam varat iepazīties ar dažām parastajām UX izpētes metodēm, piemēram, karšu šķirošanu, lietojamības pārbaudi un lietotāju intervijām. Tālāk esošajā videoklipā atradīsit ievadu par dažām vissvarīgākajām UX izpētes metodēm (un noteikti apskatiet šīs bezmaksas UX pētījumu apmācības). https://careerfoundry.com/en/tutorials/ux-research-for-beginners/

Veicot savu pētījumu par UX pētniecības jomu, jūs arī vēlēsieties apsvērt tādas lietas kā alga un karjeras iespējas. Ja varat, sazinieties ar cilvēkiem, kuri jau darbojas šajā sfērā, lai gūtu padziļinātu ieskatu. Vai viņi mēdz strādāt attālināti vai iekšēji? Kādi uzņēmumi nodarbina UX pētniekus

Pirms apņematies kļūt par UX pētnieku, ir svarīgi pēc iespējas vairāk uzzināt par nozari un tās nozīmi.

5. Kā iegūt pamatprasmes, kas nepieciešamas UX pētnieka karjerai

Ja vēlaties veidot karjeru UX pētniecībā, jums jāsāk apgūt dažas no galvenajām prasmēm. Tāpat kā jebkurā profesijā, ir svarīgi izveidot stabilu zināšanu pamatu, pirms ķerties pie reālu problēmu risināšanas.

Pieņemot, ka jums jau ir zināmas saistītā jomā, ir daudz veidu, kā apgūt lietotāju pētījumu pamatus. Aplūkosim tos tagad:

  • Grāmatas
  • Online resursi
  • Konferences un tikšanās

6. Kā izveidot pārliecinošu UX pētījumu portfeli

Tāpat kā ar jebkuru dizaina lomu, pārliecinošs portfelis ir galvenais, lai pierādītu, ka jums ir pareizās prasmes darbam. Tātad, kā izveidot pārliecinošu UX pētījumu portfeli?

Praktizējot savu prasmju pilnveidošanu, saglabājiet sava darba ierakstu, ko prezentēt nākamajiem darba devējiem. Tiešsaistes portfeļa veidošana ir lielisks papildinājums CV.

Portfelī jāiekļauj šādas sadaļas:

  • Problēma vai dizains, kas izaicina jūsu pētījumu;
  • Komanda, ar kuru jūs sadarbojāties;
  • Pētījuma process (kā jūs risinājāt problēmu?);
  • Rīki, ko izmantojāt datu vākšanai un analīzei;
  • Galīgais iznākums.

7. Kā izveidot tīklu UX pētniecības nozarē

Jūs apgūstat pareizās prasmes un veidojat savu portfeli. Tagad ir pienācis laiks izveidot tīklu! Tīklošana ir viens no labākajiem veidiem, kā satikt cilvēkus UX jomā un, iespējams, iegūt jaunu darbu.

Apsvērsim dažas no labākajām iespējām izveidot sakarus ar nozari.

Pašreizējie līdzstrādnieki

Ja jūs pašlaik esat nodarbināts, pārbaudiet, vai jūsu organizācijā ir lietotāju pieredzes pētnieki. Arī pieprasiet tos ēnot pētniecības sesijas laikā un pierakstiet visu informāciju.

Nākotnes darba devēji

Informatīvas intervijas ir arī lielisks veids, kā iegūt atklātu atgriezenisko saiti ar cilvēkiem, kas strādā lieliskos uzņēmumos, piemēram, IBM, Google vai Amazon. LinkedIn vai Twitter izmantošana, lai atrastu un uzaicinātu UX pētniekus uz kafiju, ir labs veids, kā gūt priekšstatu par to, kā varētu strādāt jūsu interesējošais uzņēmums.

Tiešsaistes UX kopienas

Aktīvi piedalieties tiešsaistes UX kopienās (piemēram, Facebook grupās), kas atbilst jūsu profesionālajām interesēm un mācību mērķiem. 

UX pētniecības organizācijas

Visbeidzot, pievienojieties 1-2 lietotāju pieredzes pētniecības organizācijām, piemēram, Lietotāju pieredzes izpētes profesionāļu asociācijai vai Dizaina izpētes biedrībai, lai noskaidrotu, vai ir kādi gaidāmi pasākumi, kurus varat apmeklēt.

8. Secinājumi

UX ir augoša nozare, un lietotāju pieredzes pētnieka loma kļūst arvien svarīgāka. Lai pats kļūtu par UX pētnieku, ir svarīgi apgūt sev nepieciešamās prasmes un zināšanas un iemācīties veikt UX pētījumus kā profesionālim, vienlaikus ieskaujoties ar vienaudžiem šajā jomā, no kuriem varat mācīties.

Kopumā nevar ignorēt klienta vajadzību izpratnes vērtību, un lietotāju pieredzes pētniekiem būs arvien lielāka loma dizaina nākotnē.

Ja vēlaties uzzināt vairāk par UX pētījumiem, skatiet arī šos rakstus:

Saistītie raksti

Līderības prasmes – 10 svarīgākās prasmes darba vietā, lai gūtu panākumus

Būt vadītājam nav viegls uzdevums. Ir ārkārtīgi grūti vadīt cilvēkus, ja nespēj vadīt pat sevi. Lai kļūtu par labāko līderi, ir jābūt labām līdera prasmēm ...

LASĪT VAIRĀK

Laika vadības prasmes

Kādas tās ir, kā tās uzlabot un piemēri?

Vai jums kādreiz ir bijusi sajūta, ka dienā nav pietieka ...

LASĪT VAIRĀK

Komandas efektivitāte: Teorija, modeļi, faktori un piemēri

Vai jūs saprotat komandas efektivitātes vērtību mūsdienu straujajā pasaulē? Ja kādreiz esat bijis komandas dalībnieks, pastāv liela iespēja, ka jūsu atbilde ir poz ...

LASĪT VAIRĀK